Wednesday, April 2, 2008

Malaysian babies of the 80's and their heroes

Aku rase best plak nak post perbualan perkumpatan hari ni… tentang babies of the
80’s punye hero-hero….. ahlil the kumpats ar.....


Eler:
erm apekah nulaka topic berguling2 tanpa Seurat benang nieh….
Huhuhuhuhu....apekah rancangan jepun faveret anda ketika taun 80 an...?
Sudah pastinya saya memilih oshin dan juga satria baja hitam (kamen raider)



Kemal:
aku ske smurf, my little ponies, ngan gummy bears.
kdg2 aku terrpaksa tgk thunder cat ngan katun new kids on d block atas desakan along.

eh, tu bukan cter jepun ke?



Kekwe:
saya memilih MOERO ATTACK!!!

"Chun jaguh bola tampar,
pasukan Baikushi
mencari ibunya Puan Mariko..

Chun, Kapten, Yogia!!
telah terpilih ke sukan olimpik
sayang gugur seorang
Yogia, teman tersayang
tinggal lah Chun seorang
dengan Spike duniaaaaaa....!!!"

Lagu alih bahase paling popiler masa aku sekolah rendah dari soundtrek citer nih. koff!!koff!!



Zati:
Aku pilih satria baja hitam. Dulu aku dok penang… g pesta pulau pinang mase tuh suria baja hitam dtg aku ade gbr dgn die………….. ah. Aku mmg kene cr balik. dem


Shahril:
80's Gaban...!!!
90's mask man- flash man- cybercop - sanggup ponteng skolah hugame nak ngenok
cite nih......


Zati:
Gaban aku ske gak. Die betul2 lepas suria baja hitam kan? Tp personal fevret aku mmg suria baja itam. Kalau otromen aku pilih otromen ACE…… sbb die gabung laki pempuan… "ultraman bergabung…." *cinnnggg cinnnggg sambung cincin** *voooshhhh* sinaran cahaye putih….. hiark…. Terus sambung lawan reksase yg smpai skang aku tak faham, nape die sanggup tunggu otromen mase evolusi sbb nak kat 2menet gak otromen bersiap…. Bleh je time tuh die ikat siap2 ke…….. tp lantak lah kau reksase….. pastuh lawan punye lawan…. Sampai skang gak aku tak faham nape lepas lampu merah nyale br otromen lawan gune otak…. Sblm tuh asik tumbuk elak tumbuk elak….. kene time die moody, mule la mak bapak kakak adik ipar sume kene turun….. gile gay otromen., anak makkkkkkkkkkkkkkk. Hahahahhaha . tp takpe. Aku suke… otromen oldebesss!!!!!


Shahril:
hakuto to minami..................ultraman ace!!

Eler:
yeaaa..maero attack lah

“cikgu hiroshi cikgu yang baik hati”….
Kali pertama aku tengok bola bleh kempas kempis …servis berputar…hahahah
Then kickers….adelah Faveret ….maskman ….


Kemal:
zati ko tertinggal satu part la, lepas lawan2, lampu oltromen dh merah, time tuh la resakse tuh nk jadik besar.
eh?
ke aku slh?
tu power renjers ek?
khihkihkhihkhikhihkihki.



Kekwe:
somersault berpusing la heler! ekeke!! tiba2 aje suka bola tampar popile kat taman aku masa tu.
padahal langsung tak reti syarat dan peraturan permainan..

zati, ko sama macam kak cha. dia suka sangat ultraman. sume suku sakat otromen dia kenal.
Tiga, Ace, Dyna, Gaiya (gaia! gaia! gaia!) ngan ntah pebenda segala tok nenek oltromen dia tau nama.
anak aku tu anak minat yang mendalam terhadap permainan lelaki. Barbie doll white pegasus yang dia dapat arituh jadi patung berhala aje lah kat umah aku tuh. langsung dia tak usik!
saiko btul! nak kate dia tomboi tak gak, dia pantang nampak lelaki kacak! koff!! (-_-;)


Zati:
Hahahahah. Cayala kak cha….. memang kanak2 alaf baru. Dulu aku hapal la seko2 name otromen. Siap dr design baju je aku dh tau yg tu otromen ape. Skang dh luper r plak….. yg penting aku ingt mak die je ade bres.. kakak die cm takdek gak…. Tp otromen TIGA paling gay. Sbb siri otromen TIGA mak die plg kerap turun ke bumi. Tp dulu kalau mak die turun je mmg darah aku menyirap keterujaan. Sungguh misteri…


Kekwe:
a'ah! mak oltromen ada titik. ayah dia ada tanduk. tak suke!
macam ayah pin!
cemana agaknye otromen menyusukan anak ye?
hihikihkihkkhi!!!



Eler:
Iskh tue kan kostume…aper aaaaa..guling2 depan tv aaaaa….sempat kaver line

Kekwe:
apa maksut ko heler?
maksut nye mak otromen bila turun kat bumi aje pakai kostum?
bila dia balik angkasa lepas dia pakai apa? baju angkasawan?
atau jadi manusia berkeluarga seperti makhluk bumi yang boleh menyusukan anak bayi seperti biasa?


Zati:
Aku rase tu pakain harian derang r……ahaha. Kalau cite pasal hero babies of the 80’s mmg takkan habis. Hahahah. ni br jepun. Belum yg omputih punye.

Eler:
Ye aaa…masekan ultra men tue bleh hidup dengan costume….cume dorang tak bleh dok kat bumi lelame akibat pencemaran alam dan lapisan ozone yang nipis….jadi mereka memerlukan medium manusia untuk bertukar menjadi ultramen…….sebenarnye ultra men makhluk angkasa yang pandai menjahit pakaian….hihihihihihi….

Shahril:
ape ape pon guling guling macam tenggiling gak bes.............
n jgn lupa cite malaysai "CHEMPIANG" dah macam gampang hehheee


pastu dh elok2 nak abis topic. Bleh plah minah ni muncul lalu memutarbelitkan fakta. Demm la eni.

Eni:
aku baru tebaca msg heler nih..
aku suke citer morro attack..! pasai badminton..



Eler:
kekwa….aku pening sekejap…apekah nulaka pasai badminton …name moro pulak tue….
Arghhhhh!!!!!aspirin…dr cinta tolong…..



Dah la tu. Malas aku nak sambung. Korang sume memang makhluk aneh.


.

4 comments:

aqmal said...

aneh giler korg nih

khihkhihkhihkihkhi.

Anonymous said...

boleh view lah zati!
pekataan bres tu pun takde masalah..

korang mmg makhluk aneh yang meriangkan!!!!

z a t i said...

sudah boleh viewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww... lenkali jgn tulis mende lucaaahhhhh yek. hiihih. makassseeyyy kekwe!

-zati

eller the generous said...

hihihi...syok jugak kalau post topic menarik dalamblog hihihihi